Yoni masáž

termín joni a jeho deriváty se objevují ve starověké medicíně a v sanskrtských textech souvisejících s chirurgií, jako je Sushruta Samhita a Charaka Samhita. V tomto context, yoni široce odkazuje na „ženské pohlavní a rozmnožovací orgány“. Podle indologů Rahula Dase a Gerrita Meulenbelda, kteří jsou známí svými překlady a recenzemi staré sanskrtské lékařské a jiné literatury, yoni „obvykle označuje vagínu nebo vulvu, v technickém smyslu spolu s nimi také zahrnuje dělohu; navíc yoni-can někdy znamená také jednoduše 'lůno, děloha', i když to dělá relativně zřídka“. Podle Amita Rupapary a kol. znamená yoni-roga „gynekologické poruchy“ a yoni-varti znamená „vaginální čípek“. Charaka Samhita věnuje svou 30. kapitolu v Chikitsa Sthana yoni-vyapath neboli „gynekologickým poruchám“.

 

Podle indologů Constance Jones a Jamese D. Ryana yoni symbolizuje ženský princip ve všech formách života a také „sezónní a vegetativní cykly Země“, je tedy symbolem kosmologického významu. Yoni je metaforou pro přírodní bránu všech zrození, zejména v tradicích šaktismu a šaivismu v hinduismu, stejně jako v esoterických sektách Kaula a Tantra. Yoni together s lingamem je symbol pro prakriti, jeho cyklické vytváření a dissolpoužití. Podle Corinne Dempseyové – profesorky religionistiky, je yoni v hinduismu „anikonická forma bohyně“, ženský princip Šakti.

Druhy masáží

Nejlepší Výpis

 

Archeologové z koloniální éry John Marshall a Ernest Mackay navrhli, že určité leštěné kameny s dírami nalezené na místech Harappan mohou být důkazem uctívání yoni-linga v civilizaci údolí Indu. Učenci jako Arthur Llewellyn Basham spor o whethtakové artefakty objevené na archeologických nalezištích v údolí Indus jsou yoni. Například Jones a Ryan uvádějí, že tvary lingam/yoni byly získány z archeologických nalezišť v Harappa a Mohendžodáro, součást civilizace údolí Indus. V contrast, Jane McIntosh uvádí, že komolé prstencové kameny s otvory byly kdysi považovány za možná yoni.

 

Pozdější objevy v lokalitě Dholavira a další studie prokázaly, že se jednalo o součásti pilířů, protože „komolé prstencové kameny s otvory“ jsou integrálními architektonickými součástmi pilířů. Nicméně, uvádí McIntosh, použití těchto struktur v architektuře nevylučuje jejich současný náboženský význam jako yoni.

 

V šaivismu, sektě zasvěcené bohu Šivovi, je Šakti jeho choť a obě mají anikonické zastoupení: lingam pro Šivu, yoni pro Šakti. Ikonografie yoni je typicky reprezentována ve formě horizontspojena umístěna kulatá nebo čtvercová základna s hranou s rty a otvorem ve středu obvykle s válcovým lingamem. Často se jedna strana této základny rozšiřuje laterálně a tato projekce se nazývá yoni-mukha. Alternativním symbolem pro yoni, který se běžně vyskytuje v indických uměních, je lotos, ikona nalezená v chrámech.

 

Lajja Gauri je starověká ikona, která se nachází v mnoha chrámech souvisejících s Déví po celé Indii a která byla objevena na několika archeologických nalezištích v jižní Asii. Ikona představuje yoni, ale s více context a složitost. Podle historika umění Carol Bolon se ikona Lajja Gauri vyvíjela v průběhu času s rostoucí složitostí a bohatostí. Je to ikona plodnosti a symbolizuje rozmnožovací a regenerační síly matky Země, „elementárního zdroje všeho života, zvířat i rostlin“, oživovatele a „podpory všeho života“.

 

Nejstarší reprezentace byly varianty anikonického hrnce, druhý stupeň jej reprezentoval jako trojrozměrné umělecké dílo bez tváře nebo rukou, ale s lotosovou hlavou, která zahrnovala yoni, chronologicky následovala třetí fáze, která k lotosové hlavě přidala prsa a paže. postava. Poslední fází byla antropomorfní postava dřepící nahé bohyně držící lotos a rozprostřené motivy zemědělské hojnosti ukazující její yoni, jako by rodila nebo byla sexuálně připravena k plození. Podle Bolona jsou různé anikonické a antropomorfní reprezentace Lajja Gauri symboly pro „yoni z Prithvi (Země)“, ona jako lůno.

Objednejte si masáž yoni na RubPage!

Nejnovější záznamy

Nejnovější příspěvky